onsdag 9 november 2011

Jag kan klara av det.

Nu kommer ni säkert tycka att jag är jättetöntig men jag måste berätta om mitt moment som jag hade på tåget på väg hem från jobbet förut. Jag lyssnade på CD-versionen av Herkules och det var några textrader i låten "Jag kan klara av det" som gav mig världens insikt och en känsla av lite jävlaranamma (förlåt pappa).

Jag är ung och stark
Jag kan klara av det
Dom ska nog få se
Jag vet vad jag gör
Går på okänd mark
men jag klarar av det
För då får jag veta vem jag är

och vart jag hör!


"Ja banne mig." tänkte jag. Det var precis vad jag behövde höra! Texten stämmer faktiskt in jättebra på mig och min situation just nu. Hur cheesy det än låter. "Jag vet vad jag gör"  är väl det enda som kanske inte stämmer helt.. He he. De två sista raderna innefattar ungefär vad jag vill ha ut av det här året och de påminner mig också om varför jag är här och varför jag ville göra det här från första början. Det är väldigt lätt att glömma bort det.


Det hände en annan bra sak också. En tant började prata med mig (inte första gången det händer och det är alltid lika intressant att se hur man klarar sig igenom en konversation på tjeckiska) när vi bytte tåg i Ostrava Kunčice (resorna till och från jobbet är en invecklad historia för tillfället pga. av något krångel med rälsen).
Oj vad mycket parenteser. Det visade sig i alla fall att vi bor i Poruba båda två och vi bytte nummer :)
Det spelar ju ingen roll att hon är i 70-årsåldern. Jag skulle gärna hänga med henne och prata tjeckiska osv.

Vi får väl se!

Var också på posten idag och hämtade ett paket från min fina syster Stina. Tack!
Nu tänkte jag titta på Bonde söker fru. Lyx!

5 kommentarer:

  1. Precis vad jag behövde också. tack.

    SvaraRadera
  2. Du är bäst Ida!
    & vi är kvar när du kommer hem.
    <3

    SvaraRadera
  3. Precis vad jag också behövde höra! Vi går på okänd mark, men vi klarar av det! It's not going to be easy, but it's going to be worth it...! KRAM

    SvaraRadera