fredag 11 november 2011

Tankar för dagen 1

Har någon tips på hur man kan bli bättre på att vara i nuet? En bok eller kanske några övningar eller så?
Jag skulle verkligen vill jobba med det där! Meditation kanske vore något?!

Jag har också tänkt på det där med att "Gilla läget" Man behöver inte ha så höga förväntningar och krav på allt hela tiden. Bättre att räkna upp för sig själv vad man är nöjd med för tillfället istället för att tänka på allt som man önskar vore annorlunda. Detta låter kanske som en självklarhet för många men det är lättare sagt än gjort. I alla fall för mig. Lyckas man kommer man ju känna sig mer tillfreds med sig själv och sin situation och det är ju alltid trevligt. Det är väl bara att börja träna helt enkelt. Har någon tips så får ni gärna dela med er :)

Ikväll ska vi volontärer fira vår coordinators (Zuzanas) födelsedag tillsammans med henne.
Hoppas på en trevlig kväll!
Fast först är det dags för lite städning..! (Ska jag vara ärlig så är det nästan bara jag som städar här hemma men jag låter det vara så för tillfället. Orkar inte med några fler diskussioner på franska.)

Städa städa varje fredag
och så varje jul.
Det tycker jag är kul!

4 kommentarer:

  1. Det är verkligen svårt, men bara att vara medveten om det är en väldigt bra början! För det är först då man kan göra en förändring! Boktips - "Att välja glädje" - Kay Pollak och "Tuesdays with Morrie" - Mitch Ahlbom (fantastisk bok som får en att vilja ta vara på varenda liten minut!) KRAM!

    SvaraRadera
  2. hej söt. Kvalitetstid med sig själv tror jag är viktigt. Rent konkret så blir jag mer närvarande när jag är kreativ och typ pysslar och lyssnar på musik samtidigt. Hitta din grej! att skriva dagbok tror jag också på. Sen tycker jag inte man ska tänka så mycket på framtiden och morgondagen heller, det mesta brukar lösa sig. Fokusera på saker som gör dig glad nu helt enkelt! :) /Erica

    SvaraRadera
  3. TACK för de orden fina du <3
    Bra tips!
    Saknar dig!
    Puss och KRAM

    SvaraRadera