söndag 23 oktober 2011

-

Idag gjorde riktigt kaffe för första gången sen jag kom hit. Mmm! Åt frukost tillsammans med min kompis Anna och lillebror Karl (de går på Bollnäs folkhögskola ihop) över skype. Trevligt!


Sen promenerade jag runt lite grand.

















Såg en rätt ful staty.



Gick sen till TESCO för första gången och upptäckte att de säljer lösviktsgodis där!!!!!!!!!!
Första tanken var såklart att köpa massa men sen var jag riktig duktig och tänkte att jag får unna mig det nästa helg. Får se om jag håller det löftet... Gick hem och gjorde nyttig glass istället.. He he.

Den blev faktiskt rätt god. Improviserat recept:
1 mosad avocado (lite rutten men det gjorde inget)
2 mosade bananer
Frysta hallon efter behag
En skvätt fil
Lite vindruvor
1 smulad ruta mörk chokad
Kanel
Rör ihop allt!
Frys och rör lite nu som då.
Ät!



3 kommentarer:

  1. Den där glassen verkar ju intressant (och god!), kanske får prova på att göra något liknande nån dag...! Kul med lite bilder förresten! :)

    SvaraRadera
  2. Konstig rutten avocadoglass?! men du är duktig. Jag hade aldrig klarat av att låta bli godiset :) Mysigt att prata med dig igår! Hoppas det blir bättre med vantarna nu. Kommer du ihåg han på sundsta med de vita handskarna? Konstiga tips från din knäppa syster. Kramar!

    SvaraRadera
  3. Det tycker jag du ska prova Liv! :)
    Jag har varit så himla onyttig sen jag kommit hit så måste försöka skärpa mig lite.. Hehe.
    Hahaha jag hade glömt honom Stina!! Ingmar eller Ingvar tror jag han heter..
    KRAMAR till er

    SvaraRadera