torsdag 22 september 2011

Bastard!

Ikväll har jag varit och sett Bastard! (en holländsk pjäs) tillsammans med min mentor Michaela, hennes mamma och en vän till dom. Riktigt riktigt bra och otroligt fascinerande.
Det är en dockteaterfestival här i Ostrava just nu och det här var en av pjäserna som visas. En brasiliansk kille (bosatt i Holland) som spelar tillsammans med två dockor av skumgummi. Han var en otroligt duktig dansare och även skådespelare och det var jättehäftigt att se hur han emellanåt lyckades spela tre personer på en och samma gång. Vilken simultanförmåga! Det låter säkert inte så himla coolt nu när jag försöker beskriva det men det var verkligen hur bra som helst. Mycket komik men ibland fastnade skrattet i halsen också. Dockornas material och konstruktion gjorde att de rörde sig som människor och såg i vissa stunder väldigt verkliga ut. Coolt helt enkelt.
Efteråt gick vi och tog en öl, såsom sig bör. Bra kväll med andra ord!

Har i dagarna funderat lite på om jag ska flytta härifrån Poruba och in till min tjeckiskalärare i centrum men har nu av olika själ bestämt mig för att stanna. Vill ge det här en chans och känns det fortfarande jobbigt efter några månader så får jag överväga en flytt då.
Nu hinner jag inte skriva mer ikväll.
Sov gott!

2 kommentarer:

  1. Hej Ida!! Mamma är här i Umeå och såg bilden (som jag antar är från pjäsen ni såg) och frågade om det var fransmannen du bor med... Hon var seriös, och nu är jag helt ärlig... Hon påstår att hon menar han till höger, men jag är inte helt övertygad.. Vi saknar dig! Sköt om dig!! Och du, flytta inte ifrån den charmanta fransmannen :P Han var ju minst en tiopoängare om det var han på bilden vill säga ;) Kramar, Anna Maria och Anne-Sophie

    SvaraRadera
  2. Hej!! Hahahaha ni är ju för roliga!
    Jag saknar er också och hoppas att vi kanske hinner ses nåt på jul?
    Många kramar!

    SvaraRadera