söndag 4 september 2011

Polibek

Polibek är ett av de orden jag hittills har lärt mig på tjeckiska. Det betyder puss :)
Jag borde egentligen lägga mig nu istället för att blogga men jag kände att en liten uppdatering vore på sin plats.
Det har varit en helt okej helg. Bättre idag än igår i alla fall.
Igår kändes det riktigt ensamt och jag hade mycket hemlängtan men till slut tog jag tag i mig själv och började städa ut lägenheten. Det var skönt att få bort lite "skit" från de som bott här innan. Man vill ju göra det till sitt eget nu så man känner sig lite mer hemma.
Idag har jag städat så gott jag kunnat i köket och packat upp det mesta av mina saker. Får fixa i ordning ordentligt när jag kommer tillbaka från kommande veckans seminarium. Från och med imorgon fram till lördag ska vi vara i Beskydy Mountains på ett On-arrival seminar. Vi ska ha intensivkurs i tjeckiska och lite förläsningar och så ska vi volontärer som ska jobba inom Slezská Diakonie lära känna varandra. Hoppas på att några fler kan engelska. Jag tror hur som helst att det blir bra att komma iväg lite och göra saker efter ett schema. Man behöver det såhär i början känner jag.



För övrigt är jag otroligt tacksam över Skype och Google Translate! Utan det sistnämnda skulle jag och Matthieu ha väldigt svårt att föra ett samtal. He he

Gnatt!

(Ja jag ändrar layout hela tiden men det är så svårt att hitta något snyggt!)

4 kommentarer:

  1. HEEEJ! Skönt att det känns helt okej! Ni får det säkert jättebra på "semestern". Har skaffat skype nu tror jag :) Varför kom inte det nya inlägget upp först på din sida tro? Eller gör jag fel?! Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag planerar att göra samma sak och sysselsätta mig med städning! Om det nu ska vara smutsigt så vill man ju åtminstone att det ska vara ens egen smuts...Kul att få träffa andra volontärer, hoppas att det blir en bra vecka och att det går framåt med tjeckiskan! ;) Kramar!

    SvaraRadera
  3. Kul att du börjar komma iordning! MEN! Byt layout igen. Det skär ju i ögonen, vilket är lite onödigt..
    Väntar på fler uppdateringar, darling! PUSS!

    SvaraRadera
  4. Vi får skypa snart Stina :) Kul att se dig/er igår!
    Det är roliga sysslor såhär i början Linn.. Hehe.
    Mois nu har jag bytt igen..
    Puss och polibek!

    SvaraRadera