lördag 17 september 2011

Strč prst skrz krk


Jag tänkte ju bli lite bättre på att göra små uppdateringar så här kommer en.
Har haft en väldigt trevlig kväll! Jag har träffat Katka som kommer vara min lärare i tjeckiska. Hon är jättetrevlig och känns mer som en kompis än en lärare. Vet inte hur gammal hon är men skulle tippa på mellan 25 och 30 och så jobbar hon på en resebyrå för tillfället. 
Vi möttes upp här ute i Poruba och så tog vi spårvagnen in till centrum där hon bor. Hon letar faktiskt efter någon att dela sin lägenhet med och en liten tanke smög sig in i mitt huvud.. Tänkte faktiskt fråga Zuzana om det skulle vara möjligt för mig att flytta in där.. Det kan vara så att det är för dyrt dock. Vi får se.
Nåväl. Vi gick till ett jättemysigt café som låg i en gammal lägenhet/våning. Man gick upp i en trappuppgång och det kändes som man skulle gå hem till någon och hälsa på. Där inne var det jättemysigt med massa gamla möbler och mysig inredning. Lite som Sturekatten i Stockholm om någon varit där..
Även om det mest var trevligt hade vi faktiskt lite tjeckiskaundervisning också :)
Nu har jag avslutat kvällen med en god öl.
Foten är drogad och värker inte nu. Huvudvärken har varit värre idag men är borta just nu i alla fall. Skönt.

Dobrou noc!

Och förresten. Rubriken är faktiskt en mening på tjeckiska.

5 kommentarer:

  1. Vad gött med en skön dag trots huvudet och foten! Låter ju som en spännande idé om du skulle kunna flytta ihop med henne. Fråga! Vi har plockat massa svamp i helgen och tim har bakat surdegsbröd,i morse var m o p här på frukost o nu ska vi träffa svärföräldrarna! allmogeparet:) Kram

    SvaraRadera
  2. Men åh, du måste ju säga vad det betyder! Jag har kollat läget lite här och det verkar vara en rätt schmäckad höst på sjuksköterskeprogrammet, vad tros om efter jul? Kommer du hem till jul förresten? Jättefina bilder! Tänker på dig min vän :) Klem!

    SvaraRadera
  3. Stina: Tyvärr tror jag att hyran blir för dyr.. Attans! Greger går omkring med skor TROTS att han sagt att han inte ska göra det.. Och så ruttnar hans sallad i kylen.. Ni är verkligen allmogeparet ja! Haha!
    Ellen: Stoppa fingret genom halsen. Väldigt användbar mening måste jag säga.
    Efter jul blir perfa! Jag är ju här ända till sista augusti (om allt går som det ska)
    Jag kommer hem igen till juuul. Jag önskar samma sak som duuu (Peter Jöback-låt..)
    KRAM!

    SvaraRadera