söndag 11 september 2011

Usch och fy och blä.

Hade tänkt blogga ikväll och berätta om veckan som varit och kanske visa lite nya språkskills mm. men jag har bla. städat min tjeckiska toalett istället.
Mitt motto har blivit: "Det kunde vara värre."
Ja, det kunde absolut vara värre. Men det kunde vara bättre också om man säger så.
Det fanns diverse intressant smuts under sängen och jag vill inte veta vilka djur som kan tänkas krypa in längst ner i ett av köksskåpen där det finns nån sorts hål med rätt så mycket smuts runt ikring (stavas det så?)
Jag undrar också hur många år den ingrodda skiten i t.ex. badrummet är. Jag får helt enkelt acceptera att det är ganska ofräscht och så är det inte mer med det. Men det är lättare sagt än gjort. För mig i alla fall.
Det känns liksom inte kul att duscha i, det enligt mig, äckliga badkaret. Känner mig inte fräsch efteråt ändå.

Ja ja. Hinner i alla fall inte skriva något mer nu för imorgon ska jag åka till Frýdek-Misték med 08.31-tåget och vara min första dag på caféet. Spännande och nervöst. Min tjeckiska ordbok är nedpackad.

Hör av mig snart igen.

Dobrou noc! (Det uttalas Dåbrå nåtts bara så ni vet..)

Och förresten. Som ni ser har jag ändrat layouten igen.. Bilden är i alla fall från Beskydy Mountains.

3 kommentarer:

  1. Blä! men tänk på vilket bra immunförsvar du kommer ha när du kommer hem! Inga cucarachas i alla fall :) Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Immunförsvar som Stina säger, och så härdad! Ingenting kommer längre vara äckligt och orent :) Vilket motto - jag gillart! Sköt om dig och lycka till nu första veckan på caféet! POLIBEK!!

    SvaraRadera
  3. Haha tack för supporten! Man måste se det från den ljusa sidan och som sagt: Det kunde varit värre ;)
    Kram!!

    SvaraRadera